تبلیغات
تحقیق و پروژه های دانشجویی - رابطه رایانه ای سازی کردن با عملکرد بازاریابی

رابطه رایانه ای سازی کردن با عملکرد بازاریابی

نویسنده : نگار موسوی چهارشنبه 19 اسفند 1394 10:17 ق.ظ  •   

تحقیق  رابطه رایانه ای سازی کردن با عملکرد بازاریابی شامل 139 صفحه به صورت فایل ورد و قابل ویرایش می باشد که یکی از تحقیق های جامع و کامل در مورد   رابطه رایانه ای سازی کردن با عملکرد بازاریابی می باشد و دارای منابع معتبر می باشد

چکیده

پیشرفت و توسعه روزافزون فناوری اطلاعات تأثیر عمیق و گسترده بر عملکرد بازارها به وجود آورده است و اینترنت به عنوان مؤثرترین بستر بازاریابی الکترونیکی با پوشش جهانی امکان رسیدن به عملکرد بهتر را فراهم ساخته است. اما بسیاری از شرکت ها در زمینه چگونگی استفاده روش های گوناگون رایانه ای سازی و تأثیرات آن در عملکرد بازارها از اطلاعات و آگاهی لازم برخوردار نیستند.  تحقیق حاضر با هدف بررسی بکارگیری تأثیر رایانه ای سازی بر عملکرد بازار شرکت اسنوا انجام گرفته است به عبارت دیگر این تحقیق به دنبال پاسخگویی به این سؤال بوده است که آیا بین استفاده از رایانه ای سازی در فعالیت های بازاریابی و عملکرد بازاریابی رابطه وجود دارد؟ به منظور پاسخگویی به سؤال تحقیق یک فرضیه اصلی و سه فرضیه فرعی تعریف و با ارائه یک مدل مفهومی،  رابطه میان بکارگیری رایانه ای سازی و عملکرد بازاریابی در شرکت مذکور مورد آزمون قرار گرفت.  جامعه این تحقیق ۶۰ نفر از مدیران بازاریابی شرکت اسنوا می باشد.  با توجه به تعداد کم نمونه،  جامعه آماری به عنوان نمونه انتخاب شد و در نهایت ۶۰ پرسشنامه در شرکت مذکور پخش گردید. برای بررسی فرضیات از آزمون همبستگی پیرسون استفاده گردید.  که مقدار پایایی ۸/۹۶% شد. در این تحقیق رایانه ای سازی به عنوان متغیر مستقل و عملکرد بازاریابی با مشخصه های سهم بازار،  ارتقای موقعیت رقابتی و حجم فروش متغیر وابسته مطرح می باشد.  نتایج فرضیات حاکی از آن است که بین استفاده از رایانه ای سازی و سهم بازار رابطه معناداری وجود دارد.  بین رایانه ای سازی و حجم فروش رابطه معناداری وجود دارد. بین رایانه ای سازی و بهبود موقعیت رقابتی رابطه معناداری وجود دارد.  و شواهدی برای رد فرضیه های سه گانه وجود ندارد.

واژه های کلیدی

اطلاعات،  فناوری اطلاعات،  عملکرد بازاریابی،  بازاریابی الکترونیکی،  رایانه ای سازی کردن

مقدمه

ما در دنیایی زندگی می کنیم که موسوم به دهکده ی جهانی است و در عصری به سر می بریم که عصر اطلاعات نام گرفته است. امروز اهمیت و نقش اطلاعات و ارتباطات در توسعه کشورها (بویژه سازمانها) بر هیچکس پوشیده نیست و حتی یکی از شاخص های توسعه تلقی می گردد (مبارکی، ۱۳۸۰).  در آغاز قرن بیست یکم، جهان با تغییرات چشم گیری در تمامی ابعاد، خصوصا رقابت در بازار،  نوآوری های تکنولوژیکی و نیازهای مشتریان مواجه شد. این تغییرات موجب اصلاح عمده ای از اولویت های کسب و کار و چشم انداز استراتژیک شده است (شهایی، ۱۳۸۷).  به دلیل افزایش تغییرات محیطی،  سازمان ها جهت انجام وظایف محوله خود به اطلاعات صحیح  و به موقع نیاز بیشتری دارند فناوری اطلاعات می تواند،  نیاز سازمان به اطلاعات را از طریق بکارگیری های فناوری مختلف اطلاعاتی و ارتباطی بر طرف نماید.  امروزه در هر سطح از سازمان شاهد بکارگیری انواع خاصی از فناوری اطلاعات می باشیم که می تواند تأثیرات مختلفی بر سازمان و ارکان آن بگذارد در عصری که آن ها را با  نام های گوناگونی نظیر عصر اطلاعات، عصررایانه، عصر ارتباطات، عصر ماهواره و … می نامند، اطلاعات به عنوان عامل تعیین کننده موفقیت هر سازمانی محسوب می شود. و حیات و ممات هر سازمانی به اطلاعات بستگی دارد.  فناوری اطلاعات مفهومی بین رشته ای و بلکه فرا رشته ای است که از فناوری های مختلف  سخت افزاری،

 تا محصول یا خدمت جدیدی تولید نماید.  بر این اساس در معرفی فناوری اطلاعات گوناگونی هایی مشاهده

می شود. در یک تعریف: «فناوری اطلاعات مجموعه ای از ابزارها،  تجهیزات، دانش ها و مهارتهاست که از آن ها در گرد آوری،  ذخیره سازی،  بازیابی و انتقال اطلاعات استفاده می شود بر اساس این تعریف فناوری اطلاعات  مجموعه ای از ابزار،  دانش،  روش و مهارت خواهد بود که در تولید، انتقال و پردازش اطلاعات استفاده می شود» (آزرنگ، ۱۳۸۰، ص ۱۷).  براساس تعریف دیگر اصطلاح فناوری اطلاعات برای توصیف نوعی از فناوری به کار می رود که ما را در ضبط، ذخیره سازی،  پردازش،  بازیابی،  انتقال و دریافت اطلاعات یاری می رساند.  این اصطلاح،  فناوری های نوین مانند رایانه،  انتقال از طریق فاکس،  میکروگراف ها، ارتباطات از راه دور را در بر می گیرد  (هولمز،  ۱۳۷۷،  ص ۵).

مؤلفه های فناوری اطلاعات :

۱-    رایانه

۲-    استفاده از اینترنت

۳-    استفاده سخت افزاری و نرم افزاری

۴-    استفاده دستور العملی

۵-    سطح توانایی های رایانه ای

ظهور فناوری اطلاعاتی و ارتباطی  و استفاده روزافزون از آنها در سازمان با هدف پاسخگویی به نیاز های محیط در حال تغییر، و ضرورت اخذ تصمیمات درست و به موقع،  باعث توسعه و گسترش  سیستم های اطلاعاتی گردیده است. همچنین نفوذ آنها برابعاد زمانی و مکانی جامعه، باعث پیداش مفاهیمی همچون عصر اطلاعات و جامعه اطلاعاتی شده است.  در عصر اطلاعات و در جامعه اطلاعاتی،  مفاهیمی نظیر داده ها اطلاعات و دانش  از جمله مفاهیم متداولی هستند که بدون وجود و استفاده صحیح از آنها،  انجام کارها مشکل و حتی غیر ممکن می گردد. سازمان ها همان گونه که فناوری اطلاعات را قبول و اجرا می کنند، از طریق مراحل قابل پیش بینی،  رشد و حرکت می یابند این مراحل فرضی برای اولین بار در سال ۱۹۷۴ توسط نولان و گیبسون[۱]   شناسایی شدند که به دلیل توانایی امکان پیش بینی،  این مفاهیم (مراحل) مفید و مهم هستند،  البته تمام شرکت ها و سازمان ها موجود در یک صنعت نمی توانند مراحل رشد یکسانی داشته باشند و تمام واحد های درون یک سازمان در مرحله یکسانی قرار ندارند (کارول[۲]،  ۲۰۰۰). که این اطلاعات بر عملکرد بازاریابی  برای افزایش فروش، ارتقاء موقعیت رقابتی شرکت،  توسعه محصول جدید،  بهبود کیفیت محصول،  کاهش زمان تحویل کالا یا خدمات به مشتریان،  گسترش سهم بازار و غیره در مقایسه با دیگر رقبا در یک صنعت تأثیر دارد. 

جهت دانلود متن کامل تحقیق  رابطه رایانه ای سازی کردن با عملکرد بازاریابی کلیک نمایید



برچسب ها: رابطه رایانه ای سازی کردن با عملکرد بازاریابی ، مقاله رابطه رایانه ای سازی کردن با عملکرد بازاریابی ، تحقیق رابطه رایانه ای سازی کردن با عملکرد بازاریابی ، مقاله در مورد رابطه رایانه ای سازی کردن با عملکرد بازاریابی ، تحقیق در مورد رابطه رایانه ای سازی کردن با عملکرد بازاریابی ،
آخرین ویرایش: چهارشنبه 19 اسفند 1394 10:35 ق.ظ

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.