تبلیغات
تحقیق و پروژه های دانشجویی - طراحی بسته بندی

طراحی بسته بندی

نویسنده : نگار موسوی چهارشنبه 18 فروردین 1395 09:05 ق.ظ  •   

تحقیق طراحی بسته بندی شامل 145 صفحه به صورت فایل ورد و قابل ویرایش می باشد که یکی از تحقیق های جامع و کامل در مورد طراحی بسته بندی می باشد

تأثیر تبلیغاتی:

تولید این محصول باعث گسترش brand آلفارومئو خواهد شد و با توجه به ماهیت ذاتی این محصول و حضور آن در شاخة پرطرفدار fashion می تواند تبلیغات مناسبی برای محصولات اصلی این کمپانی باشد و مارک آلفارومئو را سازندة‌ محصولاتی مطابق مدروز معرفی کند و یک مکمل مناسب باری دیگر محصولات این کمپانی باشد.

بررسی بازار و مقدار نیاز:

بازار عطر و ادکلن، یک بازار پرسود جهانی می باشد و نسبت سود به سرمایه گذاری در آن مقدار قابل توجهی است و با توجه به خطور سایه خودروسازان در این بخش از بازار، لذا می توان نتیجه گیری کرد که این بازار گنجایش کافی برای حضور یک خودرساز دیگر با  پشتوانة تاریخی کافی و شهرت مناسب را خواهد داشت.

۲- بررسی و شناخت «نمونه های موجود»

۱-۲ تاریخچة محصول و بررسی ۱۲ پارمتر اصلی طرح.

تاریخچة‌ آلفارومئو

داستان آلفارومئو از فرانسه آغاز می شود. تولید کنندة اتومبیل Alexandre Darracg در حومة میلان یک کارخانه ساخت و قطعات مورد نیاز اتومبیلهای تک سیلندر و دو سیلندر خود را از فرانسه تأمین می کرد. موفقیت او به اندازهای که انظارش را داشت نبود و در سال ۱۹۵۹ کارخانه را به یک گروه ایتالیایی به نام Anonia Lombarda Fabbrica ( با نام اختصاری A.L.F.A ) فروخت.

در سال ۱۹۱۵ گروه ALFA با گروه Romeo متعلق به Nicola Romeo ادغام شد. و Nicola Romeo یک عاشق مسابقات و یک مهندس نابغه بود که محصولات کارخانه را تا حد یک  حریف مقتدر جهانی ارتقاء دارد.

مدلهایی از کارخانه که شمع های آن از کنار و از بالا بودند راه را برای عرضه مدلها ۶ و ۸ سیلندر هموار کردند که طراحی آنها توسط Jano , Merosi انجام گرفته بودند. اولین پیروزی آلفا در مسابقات در سال ۱۹۲۰ بدست آمد و سپس در سال ۱۹۲۴ فاتح گراندپرسی فرانسه شد.

در طی سالها آلفارومئو همواره به عنوان یک کمپانی نوآور در زمینة‌ مکانیک و همچنین طرحی استایل اتومبیل از موفقیتی جهانی برخودار گشته است.

سیر تحول تاریخی کارخانه آلفارومئو از نظر طراحی و فنی

ماشینهای تولیدی در معرض فروش عمومی قرار گرفتند و مردم نیز اطلاع اندکی در این مورد داشند اما با این حال مشتاق مسابقات سرعت از «motor car» بودند. ماجرای ورزشی این ماشین از سال ۱۹۱۱ آغاز می شود، یعنی هنگامی که فرانشی نی و رونزونی سوار بر دو مدل /۲۴ HP در نشیمن نمایش «تارگافلوریو» شرکت نمودند. تجربه در ابتدای امر زیاد راضی کننده نبود، اما این ماشین بوضوح توانست اشتیاق نسبتاً خوبی را ایجاد نماید.

سال تولید: ۱۹۲۳ تا ۱۹۲۵

موتور: /۴ سیلندر خطی، و با موتوری از جنس چدن. ظرفیت موتور: ۱۹۴۴ سی سی،‌ بازده نیرو: bhp40 در ۳۰۰۰ دور در دقیقه، حداکثر سرعت:/۹۵ کیلومتر بر ساعت.

RL ارزانتر : این مدل که در نمایش ‍«Paris Motor» در سال ۱۹۲۳ به نمایش درآمد، دارای چهار سیلندر بوده و بسیاری از قطعات آنرا می توان در موتور دو لیتری RL مشاهده نمود. اما با قیمت بسیار قابل قبول تری به بازار عرضه گردید. این مدل در سه نوع موجود می باشد، نرمال، اسپرت، و یکدست بطور کلی /۵۰ مدل از ماشین تولید می شوند. نوع RM اولین مدل ورزشی خود را در سومین نمایشگاه «Coppa delle ALP» در سال ۱۹۲۳ برای اولین بار به نمایش گذارد، که در جایگاه چهارم خودروهای دو لیتری، قرار گرفت آن هم پس از آنکه در مسابقه، سرعت تقریباً سه هزار کیلومتر را در سه مرحله طی نمود.

 سال تولید: ۱۹۲۴ تا ۱۹۳۰

موتور: /۸ سیلندر خطی، /۴ بلوک از فولاد صفحه ای:

حجم موتور:‌ ۱۹۸۷ سی سی – بازده نیرو: ۱۴۰ bhp (قدرت مفید موتور) در ۵۵۰۰ دور در دقیقه:‌ حداکثر سرعت ۲۲۵ کیلومتر برساعت. مدل ۲p  نخستین ماشینی است که از سوی ویتوریو ژانویه سال ۱۹۲۴ طراحی گردیدند نخستین مدل آلفارومئو با هشت سیلندر و موتور سوپر شارژ /۲ کاربراتور که پس از کمپرسور قرار می گیرد به شمار می رود. این مدل که در کارگاههای پورتلو آماده سازی گردید، توانست در مسابقات سرعت /۲۰۰ مایلی و در پیچ Cremona به سال ۱۹۲۴ برندة بلامنازع پیست سرعت با متوسط سرعت بیش از ۱۵۸ کیلومتر بر ساعت شده و مسابقة آزمایش سرعت را بطور متوسط تا /۱۹۵ کیلومتر بر ساعت کامل نماید. شرکت این مدل در مسابقات بین المللی گراند پریکس سال ۱۹۲۴ و ۱۹۲۵ موجب نخستین قهرمانی جهانی گردید که توانست طرح حلقة‌ تاج گل را برای نشانة ماشین به ارمغان آورد. این نوع که یکی از بهترین ماشینهای گراند پریکس در دهة ‌بیست به شمار می رفت، توانست آجر بنیادی را برای تولید همان آلفارومئو به ارمغان آورد. از میان شش مدل ساخته شده در آن سالها تنها دو مدل باقی مانده و می توان این دو نوع را در موزة آلفارومئو یافت نمود و این در حال است که مدل سال ۱۹۳۰ در موزة اتومبیل تورین دیده می شود.

 سال تولید: ۱۹۲۲ تا ۱۹۲۷

موتور: /۶ سیلندر خطی، بلوک موتور از جنس چدن؛

حجم موتور: از ۲۹۱۶ تا ۳۶۲۰ سی سی؛ بازده نیرو: /۵۶ bhp در /۳۲۰۰ دور در دقیقه؛ حداکثر سرعت: /۱۱۰ تا /۱۳۰ کیلو متر بر ساعت.

زیبا بر روی جاده: (RL)

این مدل که از سوی مروسی در سال ۱۹۲۱ طراحی گردید، دارای موتوی /۶ سیلندر با متوازنگر وسوپاپ بالا و همچنین ترمز های جلوئی بود که می توانست ایجاد لرزش در هنگام ترمز گرفتن را حذف نماید. مدل پورتلو که به شکل اسپرت و معمولی ساخته شد، از سوی تولید کننده در رقابتها نیز بکار رفت، بویژه برای اهداف تبلیغاتی وارد رقابتهای ملی شده و توانست با تولید مدل ویژة خود در پیتهای مدور جاده ای، مسابقات تپه ای و با مسافت طولانی شرکت نماید. نتیجة آنکه مدل را می توانست موفقیتهای فراوانی را یکی پس از دیگری کسب نموده و موفقیت تجاری محصولات آلفارومئو تضمین نماید. یکی از مدلهای ویژة آلفارومئو که برای شرکت در مسابقة سرعت «Tagflotoio» به سال ۱۹۲۳ و ۱۹۲۴ طراحی گردید، توانست به متوسط سرعت بیش از /۱۷۵ کیلومتر بر ساعت در خلال /۱۰ کیلومتر دست یابد. مدلهای ۲۶۴۰ که در انواع متعددی ساخته شدند توانستند در سرتاسر جهان سفارش قبول نمایند.

مدل «Surveyor» (۱۸۷۲ تا ۱۹۶۵)

طراحی شده از ۱۹۱۰ تا ۱۹۲۴؛ مدلهای طراحی شده: HP24 : 60/40HP؛ G.P.(1914) –۲۰/۱۵ HP(1915)-30/20HP

جوزپه مروسی که در سال ۱۸۷۲ در پباخنرا بدنیا آمد، وظیفة سنگین تولید ماشینهای پورتلو را در بازاری که هنوز بسیار دور از دست رس بود برعهده رفت. البته او انتخاب مناسبی برای این شغل بود: طرحهای وی منجر به  تولید ماشینهای مؤثری گردید که توانست لذت رانندگی را به همراه آورد، که این امر در رقابتهای جاده ای و باز بدست آمد. در سال ۱۹۲۳ طراح این مدل نوع ۱P را پدید آورد، ماشینی با ظرفیت دو سرنشین که برای اولین بار در مسابقات گرندپریکس مونزا به نمایش درآمد اما به سبب تصادف مرگبار آن در طی مسابقه نیوستی جاده خویش را بر سر آن گذاشت و بدین سان تولید این نوع در بدو امر دچار توقف شد. ماشینهای جاده ای به مرز فروش خود ( مدلهای RL و RM) سخت بهتری داشتند.

«شور و شوق»

نشان تجاری سال ۱۹۲۵ تا ۱۹۴۶: تاج حلقة گل که در نقش برجسته ای فلزی کنده کاری شده، تداعی کنندة ‌پیروزی حماسی آن است؛ یعنی پیروزی مدل ۲p در اولین مسابقات قهرمانی رانندگی جهان(۱۹۲۴). قطر این نشان از ۶۵ میلیمتر به ۵ mm افزایش یافت. در سال ۱۹۴۵ اندازة آن بدون تغییر باقی ماند.

جهت دانلود متن کامل تحقیق طراحی بسته بندی کلیک نمایید

برچسب ها: طراحی بسته بندی ، مقاله طراحی بسته بندی ، تحقیق طراحی بسته بندی ، مقاله در مورد طراحی بسته بندی ، تحقیق در مورد طراحی بسته بندی ،
آخرین ویرایش: چهارشنبه 18 فروردین 1395 09:06 ق.ظ

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.