تبلیغات
تحقیق و پروژه های دانشجویی - تحقیق تاریخچه تبلیغات اینترنتی و اشکال تبلیغات آنلاین و خریداران اینترنتی

تحقیق تاریخچه تبلیغات اینترنتی و اشکال تبلیغات آنلاین و خریداران اینترنتی

نویسنده : نگار موسوی سه شنبه 14 شهریور 1396 11:41 ق.ظ  •   

تحقیق تاریخچه تبلیغات اینترنتی و اشکال تبلیغات آنلاین و خریداران اینترنتی  شامل 131 صفحه به صورت فایل ورد و قابل ویرایش می باشد که یکی از تحقیق های جامع و کامل در مورد  تاریخچه تبلیغات اینترنتی و اشکال تبلیغات آنلاین و خریداران اینترنتی   می باشد و دارای منابع معتبر می باشد

۱  مقدمه

تلاش علم بازاریابی بر این است که شیوه های رفتار مصرف کننده را تحت تاثیر قرار دهد. این تلاش برای سازمان ها مشتریان و جامعه تاثیراتی را به همراه دارد. کلیه افراد جامعه در مقطعی از زمان به عنوان مشتریان یا مصرف کنندگان مطرح می شوند.  بدین سبب شناخت و درک رفتار مصرف کننده برای همگان مهم و ضروری است.

روش تجارت الکترونیکی معروف به تجارت بدون کاغذ صرفه جویی در زمان هزینه ها و نیروی انسانی را به دنبال داشته و شاخص های بهره وری را افزایش داده است اما این شیوه هنوز در کشورها جایگاه خود را به دست نیاورده است. امروزه اغلب شرکتها اهمیت کسب وکار الکترونیکی را دریافته و تبدیل کسب وکار سنتی به کسب وکار الکترونیکی را اغاز نموده اند . بدیهی است که شرکتها برای کسب مزیت رقابتی باید از روشهای مختلف دراین دنیای الکترونیکی که یکی ازاین روشها تبلیغات آنلاین است استفاده نمایند.

در ایالات متحده آمریکا ۱۲۲۰ ایستگاه تلویزیونی، ۹۸۷۱ ایستگاه رادیویی، ۴۲۰۸ روزنامه، ۱۳۰۲۸ مجله وجود دارد که به طور میانگین یک شهروند آمریکایی در سال ۱۵۵۰ ساعت تلویزیون نگاه می کند، ۱۱۶۰ ساعت رادیو گوش می دهد، ۱۸۰ ساعت روزنامه و ۱۱۰ ساعت مجله می خواند و امکان مطالعه ۳۰۰۰۰ عنوان کتاب تازه را نیز دارد. هر فرد آمریکایی به طور میانگین در سال ۳۷۸۲۲ آگهی تبلیغاتی را می بیند و ۶۰۰ آگهی رادیویی را می شنود و یا در مجلات یا روزنامه ها می خواند. سیل تبلیغاتی به همین جا ختم نمی شود. در یک سال به طور متوسط ۲۱۶ نامه تبلیغاتی مستقیم و ۵۰ تلفن از بازاریابان راه دور به او می رسد. یک آمریکایی در کنار همه تبلیغات بالا از کوپن تخفیف، نمونه های مجانی تخفیف بعد از فروش و غیره نیز بهره مند می شود. در یک کلام به ازاء یک شهروند آمریکایی در سال معادل ۲۰۰ دلار هزینه تبلیغاتی می شود و این به غیر از هزینه هایی است که دولت در سراسر دنیا برای ترویج فرهنگ آمریکایی پرداخت می کند. از گفتار فوق که بر گرفته از کتاب عصر تبلیغات( آنتونی برات کان سین و اولوین آرستون) است می توان به ۳ نتیجه رسید:

اول آنکه عصر حاضر عصر تبلیغات است.

دوم وسیله تبلیغات متنوع و گسترده اند.

و نهایتاً اینکه هزینه تبلیغات بسیار بالا است.

دراین پژوهش سعی شده است که مفاهیم موضوع پژوهش در سه بخش زیر مورد بررسی قرار گیرد :

مروری بر شیوه های مختلف تبلیغات آنلاین

آشنایی با فرآیند خرید مصرف کنندگان و مراحل مختلف حرکت به سمت خرید مصرف کنندگان در طی فرآیند خرید

بررسی تاثیر شیوه های مختلف تبلیغات آنلاین بر رفتار خرید مصرف کنندگان در طی فرآیند خرید

۲٫۱٫   تجارت الکترونیک

«تجارت الکترونیکی» را می توان انجام هرگونه امور تجاری و بازرگانی به صورت آنلاین و از طریق شبکه جهانی اینترنت دانست این امور می تواند شامل عمده فروشی ، خرده فروشی در کالاهای فیزیکی و غیرفیزیکی، ارائه سرویس های مختلف به مشتریان و دیگر موارد تجاری می باشد. (اعرابی،۱۳۸۲).

ویژگیهای این تجارت عبارتند از:

جهانی نمودن تجارت ، برداشتن محدودیت های زمانی و مکانی ، کاهش قیمت منابع جهت خرید، افزایش درصد فروش ، دسترسی آسان به اطلاعات لازم ، کاهش چشمگیر هزینه های معاملاتی ، کاهش هزینه های زمانی معاملاتی و بسیاری دیگر از مزایای تجارت الکترونیکی.

۲٫۲٫  تعریف بازاریابی الکترونیکی [۱]

بازاریابی اینترنتی بخشی از تجارت الکترونیک است که نوعا بر اصل “پرداخت به­ازای هر کلیک ” استوار است وشامل اگهی­های تبلیغاتی موجود در سایت­ها ، ایمیل­هایی که برای معرفی محصولات ارسال می­شود .اگهی­های متحرک و جذاب گرافیکی ؛ تبلیغ در موتورهای جستجو ، تبلیغات در وبلاگهای مختلف و مقالات تبلیغاتی می­باشد که مدیریت اطلاعات ، روابط عمومی ،خدمات مشتریان و بخش فروش را دربر دارد. درحال حاضر بیش از یک سوم مصرف­کنندگان خانگی در امریکا و بسیاری از نقاط اروپا که به شبکه اینترنت دسترسی دارند خریدهای خود را بصورت اینترنتی انجام می­دهند(Wiki, 2010)

۲٫۲٫۱٫مزایای بازاریابی الکترونیکی

بطور خلاصه می­توان مزایای این نوع بازاریابی را به صورت زیر ارائه نمود:

_ ایجاد فرصتهای تجاری جدید برای صنایع و بنگاههای بازرگانی.

_ جلوگیری از اتلاف وقت و کاهش ترددهای بی مورد.

_ کمک به محیط زیست و مصرف بهینه منابع انرژی.

_ کاهش هزینه های تبلیغات و سربار و ایجاد رقابت در سطح بین المللی.

_ دسترسی سریع به اطلاعات.

_ حضور نداشتن واسطه و در نتیجه کاهش قیمتها.

_ ورود به بازارهای فرامنطقه ای در جهت بازاریابی جهانی.

_ گسترش دامنه کسب و کار و به تبع آن افزایش فروش و درآمد.

_ پشتیبانی بهتر، سریعتر و موثرتر.

_ افزایش توان ارتباطی با استفاده از وب سایت و…

_ امکان توسعه مناطق کمتر توسعه یافته و دسترسی آسان به منابع مناطق توسعه یافته.

_ افزایش میزان آگاهی و افزایش حق انتخاب مشتریان که به مشتریان امکان میدهد که در کمترین زمان، بهترین و مناسبترین انتخاب درخرید خود را داشته باشند.

۲٫۳٫   تبلیغات

در دنیای امروز به دلایل مختلف که در راس آن دلایل اقتصادی است، ناگزیر به استفاده از تبلیغات هستیم . درآمد کشورها به میزان زیادی تابع تبلیغات بازرگانی آنهاست . تبلیغات بر افزایش تولید و تقاضای کالاها و خدمات ، در نتیجه ایجاد اشتغال ، افزایش درآمد و رفاه جامعه و کاهش فقر و بیکاری تاثیر دارد ( پاکدهی ، ۱۳۸۱، ص.۲۰)

برخی از آمارها بیان می دارد که سالانه بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار هزینه تبلیغات بازرگانی می شود . مبالغی که کشورهای مختلف برای تبلیغات بازرگانی هزینه می نمایند با پیشرفت اقتصادی آنها ارتباط مستقیمی دارد. آمریکا با ۵۰%  بیشترین سهم را در هزینه های تبلیغاتی سالانه به خود اختصاص داده در کشورهای در حال توسعه ۲۰% از سهم هزینه های تبلیغاتی را به خود اختصاص داده اند.

۲٫۳٫۱ تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی به استفاده از اینترنت به عنوان یک کانال و وسیله ارتباطی برای ارسال تبلیغات در محیط وب اشاره دارد.

۳ مزیتهای تبلیغات اینترنتی

۱٫ایجاد ارتباط دوطرفه

توانایی هدفگیری ایستا و پویای مشتریان

دسترسی جهانی و شبانه روزی

قابلیت اندازه گیری و ردگیری بالا

طراحی پیام آگهی

ارسال، نگهداری و به روز رسانی آسان

قابلیت فروش

ایجاد یک پیوند مستقیم به لیست محصولات

محدودیت های تبلیغات اینترنتی

مشخصات و ویژگی های مخاطبان : اکثر کاربران اینترنت به محصولات و تکنولوژی مربوط با رایانه است. تنها ۱۴ درصد تبلیغات برای سایر محصولات مصرفی و کمتر از ۱۰ درصد آن برای اتومبیل ، مسافرت و خدمات مالی است . به علاوه غالب کاربران اینترنت در گروه سنی خاصی قرار دارند که این امر موجب کاهش مخاطبان این نوع از تبلیغات می شود .

ازدحام : با زیاد شدن تعداد آگهی های تبلیغاتی احتمال مورد توجه قرارگرفتن آگهی ها به شدت کاهش می یابد .

فقدان کنترل های لازم در مورد محتوای تبلیغات اینترنتی : یکی از محدودیت های تبلیغات اینترنتی ، فقدان کنترل های لازم است . مرکز آموزشی ارتباطات رسانه ای آمریکا ، اینترنت را شبکه فریب نامیده است چراکه برخی از تبلیغ دهندگان با پیام های تبلیغاتی زیرکانه و با هدف قرار دادن کودکان ، سعی در فریب آنان دارند .


جهت دانلود متن کامل تحقیق تاریخچه تبلیغات اینترنتی و اشکال تبلیغات آنلاین و خریداران اینترنتی  کلیک نمایید



برچسب ها: تحقیق تاریخچه تبلیغات اینترنتی و اشکال تبلیغات آنلاین و خریداران اینترنتی ، دانلود تحقیق تاریخچه تبلیغات اینترنتی و اشکال تبلیغات آنلاین و خریداران اینترنتی ، پیشینه تحقیق تاریخچه تبلیغات اینترنتی و اشکال تبلیغات آنلاین و خریداران اینترنتی ، مقاله تاریخچه تبلیغات اینترنتی و اشکال تبلیغات آنلاین و خریداران اینترنتی ، تحقیق در مورد تاریخچه تبلیغات اینترنتی و اشکال تبلیغات آنلاین و خریداران اینترنتی ، مقاله در مورد تاریخچه تبلیغات اینترنتی و اشکال تبلیغات آنلاین و خریداران اینترنتی ،
آخرین ویرایش: سه شنبه 14 شهریور 1396 11:45 ق.ظ

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.